Stanowiska w IT

W każdej firmie jeden organ nie będzie działał bez współpracy z drugim. Zespół projektowy w branży IT nie jest wyjątkiem. I choć zdawać by się mogło, że IT to jedynie grupa programistów, jest to totalnym błędem.  Firma Zdalny Admin to zespół specjalistów, którzy zajmują się m.in. Administracją IT, Testami Bezpieczeństwa infrastruktury serwerowej i jej dostawą. Szczegóły na temat ich pracy można znaleźć pod adresem https://zdalnyadmin.com.pl/. Przejdźmy do sedna, a więc opisu stanowisk pracy w branży informatycznej.

UI/UX Designer– dawniej to stanowisko było znane pod nazwą „grafik”. Obecnie strona graficzna aplikacji jest opracowywana przez szereg ekspertów, którzy są odpowiedzialni za jej konkretny wygląd. UI Designer (User Interface) to osoba odpowiedzialna za wygląd interfejsu, zaś UX Designer (User Experience) skupia się na wrażeniach klientów podczas użytkowania. Tu odczucia odbiorców grają główne skrzypce.

Architekt Systemu– jest to programista, który będzie dbał o cały system: dobierze odpowiednie technologie, narzędzia i rozwiąże problemy napotkane podczas tworzenia projektu, aplikacji. Jest programistą z dużym stażem i doświadczeniem, co pomaga mu zmagać się z zagwozdkami związanymi z pracą zespołu. Komunikacja z administratorem powstającego systemu pozwala mu na dopasowanie ich preferencji do możliwości i potrzeb.

Programista– to dosyć ogólne pojęcie, które zawiera szereg specjalistów o różnych dziedzinach. Są łącznikiem między językiem ludzkim a komputerowym. Programiści dzielą się na różne stopnie zaawansowania z uwzględnieniem ich wiedzy i doświadczenia. Osoby z niewielkim stażem na tym stanowisku mają szansę na duży rozwój i naukę od starszych kolegów, co przyczynia się do szybkich awansów i sukcesów.

Tester– jak nazwa wskazuje- testuje oprogramowanie. Jego praca nie rozpoczyna się jednak, gdy produkt finalny, a więc aplikacja, jest gotowy. Wkracza do działania już podczas jej tworzenia, wyłapując błędy, wady i słabe punkty systemu, nad którym pracuje szereg osób. Dzięki niemu członkowie zespołu mogą szybko działać, by zniwelować napotkany problem.

Project Manager– znany pod nazwą „koordynator”, „kierownik” projektu. Do jego zadań należy odpowiedzialne kierowanie zespołem, które ma zakończyć się finalizacją projektu. Skupia się na komunikacji ze współpracownikami, klientami oraz odpowiada za dokumentację. To z Project Managerem rozliczane i omawiane są poszczególne etapy pracy. Jest on także odpowiedzialny za atmosferę w zespole i służy dobrą radą, gdy pracownicy napotkają problemy.

Analityk biznesowy– realizuje spekulacje sprzedażowe i biznesowe w organizacji, a także wspiera zespół w działaniach, określając cele i ukierunkowując zespół w trakcie tworzenia projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *